Inteligentne reklamy w roli mebli miejskich

Inteligentne reklamy w roli mebli miejskich

Francuska agencja Ogilvy & Mather przygotowała dla IBM kampanię outdoorową, w której reklamy wcielają się w rolę mebli miejskich. To bardzo interesujące rozwiązanie zwłaszcza w momencie gdy zaledwie kilka dni temu polski sejm uchwalił tzw. ustawę krajobrazową regulującą kwestię reklam w przestrzeni publicznej.

Amerykański koncern informatyczny zaangażowany w ideę inteligentnych miast pokazał, że przekaz reklamowy nie musi zwracać na siebie uwagi zaawansowaną technologią. Ideą są inteligentne pomysły dla inteligentnych miast. Zdecydowano się na reklamy, które same w sobie są pożytecznymi elementami małej architektury. Reklamy IBM przybrały formę prostych, ale bardzo praktycznych mebli miejskich ułatwiających życie.

Koncept oparty jest na prostym billboardzie, który zmodyfikowany jest w taki sposób, aby pełnić praktyczną funkcję. Designerzy z Ogilvy & Mather stworzyli więc ławkę, która dzięki temu, że jest przymocowana do ściany nie zajmuje powierzchni chodnika. Nie zapomniano również o akcencie graficznym, który imituje ławkę wykonaną z desek. Pozycja numer dwa to daszek, który może służyć jako schronienie przed deszczem. Tutaj element graficzny ma nawiązywać do markizy. Najbardziej zaawansowanym projektem był podjazd umiejscowiony przy schodach, który docenią rowerzyści i rodzice z dziećmi w wózkach.

Współpraca Ogilvy & Mather z IBM pokazuje, że reklama outdoorowa nie zawsze musi zaśmiecać miejski krajobraz, a wręcz nawet może go wzbogacać budując przy tym przyjazny wizerunek marki.

1683133-slide-slide-2-ibms-functional-ads-help-make-cities-smarter

1683133-slide-slide-3-ibms-functional-ads-help-make-cities-smarter